Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι μάθαμε από την αυτοβιογραφία του αστέρα του Seinfeld, Michael Richards

Published

on

Η καριέρα του διακόπηκε μετά από ένα κακοποιητικό ξέσπασμα επί σκηνής, αλλά τώρα ο ηθοποιός, γνωστός ως Kramer, διηγείται τελικά την ιστορία του.

Για πάντα, ο Michael Richards θα είναι γνωστός για δύο πράγματα. Το ένα είναι το Seinfeld, στο οποίο υποδύθηκε τον Kramer· το άλλο είναι το διαβόητο stand-up σετ του 2006 στο Laugh Factory που κατέληξε με αυτόν να φωνάζει ρατσιστικές ύβρεις σε έναν μαύρο θεατή.

Ο Richards μόλις δημοσίευσε τα απομνημονεύματά του, “Entrances and Exits”, και τα δύο αυτά πράγματα περιλαμβάνονται, αν και το ένα εμφανίζεται πιο εμφανώς από το άλλο. Το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου αφορά την εποχή του στο Seinfeld – ανέκδοτα διασημοτήτων, την τέχνη της δημιουργίας του Kramer από έναν δισδιάστατο ρόλο σε έναν πλήρως ανεπτυγμένο χαρακτήρα, την αποφασιστικότητά του να πληρώνεται 1 εκατομμύριο δολάρια το επεισόδιο – με τα πιο άσχημα γεγονότα να βιάζονται στο τέλος. Αν όμως κοιτάξεις γύρω από αυτά, εμφανίζεται μια λίγο πιο περίπλοκη εικόνα. Εδώ είναι το βιβλίο, συνοπτικά.

Ο Richards ήταν το αποτέλεσμα μιας σεξουαλικής επίθεσης

Στην αρχή του βιβλίου, ακούμε λίγο για την παιδική του ηλικία. Κάποια στιγμή, η μητέρα του του λέει ότι ο πατέρας του πέθανε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Στη συνέχεια, του λέει ότι σκοτώθηκε σε ένα τροχαίο ατύχημα στην Αριζόνα. Τη ρωτά για την ασυνέπεια, και αυτή κλειδώνεται στο μπάνιο. Αργότερα, καλεί τον αδελφό της για να προσπαθήσει να εξηγήσει τα πράγματα, και αυτός, χωρίς να βοηθήσει, επιβραβεύει την περιέργεια του Richards με μια γροθιά στο πρόσωπο. Τελικά, αυτή εξηγεί τη σκοτεινή αλήθεια: δεν ξέρει ποιος είναι ο πατέρας του, γιατί ήταν ένας άγνωστος που την εξανάγκασε το 1948. “Τώρα ξέρω όσο χρειάζεται να ξέρω για τον πατέρα μου,” γράφει.

Του αρέσει να περιγράφει τα όνειρά του

Ο Richards περιγράφει αρκετά όνειρα στο βιβλίο, αλλά το κύριο όνειρο φαίνεται να είναι αυτό, το οποίο συνέβη όταν πάλευε με την ιδέα να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να ασχοληθεί με την κωμωδία: “Σε αυτό, βλέπω έναν κλόουν να κρατά την υδρόγειο, και το πρόσωπο του κλόουν είναι το δικό μου.” Αυτός είναι ο κλόουν, και μπορεί να κρατήσει τον κόσμο μόνο με το να είναι “ο Γελωτοποιός, η χαρούμενη ψυχή, ο κλόουν στην έκταση”.

Είναι ιδιαίτερα περήφανος για τη φορά που φόρεσε ρόμπα σε μια εταιρική εκδήλωση

Πριν από μια σημαντική εκδήλωση της NBC το 1994, ο Richards εκνευρίστηκε τόσο πολύ επειδή το ξενοδοχείο στο οποίο έμενε δεν είχε καθαρίσει το σμόκιν του στην ώρα του, που αποφάσισε να φορέσει μια λευκή ρόμπα του ξενοδοχείου αντί γι’ αυτό. Αυτό έκανε τους ανθρώπους να γελάσουν, κάτι που ενθάρρυνε τον Richards να περιγράψει τη στιγμή ως εξής: “Το ονομάζω θεία έμπνευση, η κάβουρκα που παρασέρνει το ζώο που είμαι στο σύμπαν … Νιώθω το ιερό, το ιερό είναι παντού. Συμβολικά, είναι το περιστέρι επί του Χριστού, η κλήση του Μωάμεθ, η Σεκινά των προφητών, αυτό που τους δίνει την απόλυτη κατεύθυνση. Είναι ο Έλληνας Διόνυσος του θεάτρου, οι είσοδοι και οι έξοδοι όλων μας. Είναι ο Άτμαν της Ινδίας, η ενσυνειδητότητα του Βούδα, το Τάο της Κίνας, το μεγάλο Σιβηριανό πνεύμα στη Ρωσία.” Για να επαναλάβω, φόρεσε μια ρόμπα σε ένα δείπνο.

Υποψιάζεται ότι ο Larry David ενέπνευσε έναν από τους πιο διάσημους δευτερεύοντες ρόλους του Seinfeld

Την πρώτη φορά που ο Richards είδε τον Larry David να παίζει, τον ξάφνιασε πόσο γκρινιάρης ήταν, ειδικά όταν έκανε την τότε χαρακτηριστική του κίνηση να κοιτάζει γύρω το πλήθος, να παρατηρεί κάτι που δεν του άρεσε, να μουρμουρίζει “fuck it” και να εγκαταλείπει τη σκηνή στα μισά της παράστασης. “Ο Larry μου είπε αργότερα ότι δεν του άρεσε ο τρόπος με τον οποίο ένιωσε το κοινό”, γράφει ο Richards. “Είναι σαν τον Ναζί της Σούπας. Αν δεν του αρέσει το κοινό, ‘Δεν έχει κωμωδία για σένα!’”

Δεν του άρεσε ούτε το The Michael Richards Show

Μετά το τέλος του Seinfeld, ο Richards απέρριψε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Monk, και αυτό τον οδήγησε σε μία από τις μεγαλύτερες καταστροφές της τηλεόρασης. Το The Michael Richards Show ήταν μια βραχύβια κωμική σειρά του 2000 όπου ο Richards έπαιζε έναν ανεπαρκή ιδιωτικό ντετέκτιβ. Ήταν σχεδόν παγκοσμίως μισητό και έκανε τον Richards να αφήσει τον θυμό του να τον κυριεύσει (όχι για πρώτη φορά) κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με τους σεναριογράφους. “Δεν είναι αστείο! Δεν είμαι αστείος! Είμαι τελειωμένος εδώ!” φωνάζει, πριν ένας εκτελεστικός παραγωγός κάνει το σωστό και τραβήξει την πρίζα για τα καλά.

Μετάνιωσε αμέσως για το περιστατικό στο Laugh Factory

Advertisement

Στην περιγραφή των γεγονότων από τον ίδιο, η κρίση του Richards ήταν συγκεχυμένη από την πείνα, το βάρος της αποτυχημένης του τηλεοπτικής σειράς και ένα ανήσυχο κοινό που του έλεγε λεκτικά ότι δεν είναι αστείος. Στη στιγμή, “Είμαι ανεξέλεγκτος. Έχω ξαναβρεθεί εδώ. Είναι εξωφρενικό! Παραλογικό! Μέρος του κιτ του Γελωτοποιού. Ας τρελαθούμε!” Αμέσως συνειδητοποιεί ότι έχει ξεπεράσει τα όρια, όπως φαίνεται όταν ένα μέλος του κοινού τον πλησιάζει για ένα αυτόγραφο και τραβιέται με οργή από κάποιον άλλον. Στη συνέχεια, εμφανίζεται το βίντεο και – παρά τη βοήθεια του φίλου του Jerry Seinfeld, ο οποίος τον κλείνει στην εκπομπή του David Letterman για άμεση ζημιοσχετική περιορισμό – η καριέρα του ουσιαστικά τελειώνει.

Αλλά το περιστατικό θα εξακολουθήσει να επηρεάζει το πώς θα διαβάσετε το βιβλίο

Το σετ στο Laugh Factory κρέμεται τόσο βαριά πάνω από το “Entrances and Exits” που είναι δύσκολο να μην δεις μέρη του βιβλίου ως μια προσπάθεια να αποδείξει ότι δεν είναι τόσο ρατσιστής όσο φάνηκε πριν 18 χρόνια. Ένα κεφάλαιο, τοποθετημένο κατά τη διάρκεια της θητείας του Richards στον στρατό, κάνει τεράστια υπόθεση για τη φιλία του με έναν μαύρο στρατιώτη που ονομάζεται Howard, ο οποίος ήταν κάποτε προαγωγός. Παρομοίως, κατά την ακμή του Seinfeld, ερωτεύτηκε ένα σπίτι και σχολιάζει με έμφαση ότι σχεδιάστηκε από τον Paul R Williams, τον πρώτο Αφροαμερικανό αρχιτέκτονα που εργάστηκε στο Λος Άντζελες. “Είναι αρκετά σημαντικός,” γράφει ο Richards.

Αυτό το βιβλίο ήταν σχεδόν πολύ μεγαλύτερο

Μετά το περιστατικό στο Laugh Factory, ο Richards πέρασε χρόνια βυθισμένος στην πνευματικότητα για να καταπολεμήσει τα θέματα θυμού που τελείωσαν την καριέρα του. Βυθίζεται αρκετά βαθιά – σε μια σελίδα, που συνοδεύεται από μια εικόνα ενός εκρηγμένου άστρου, προσπαθεί να εξηγήσει τι είναι η ψυχή, γράφοντας ότι: “Με τη Γη, μπορώ να την αποκαλώ Μητέρα, αλλά αυτός ο πλανήτης είναι ένα ηλεκτρομαγνητικό αρσενικό (+) και θηλυκό (-). Φτιαγμένος κατ’ εικόνα αυτού, ενσωματώνοντας την πολικότητα, πρέπει να είμαι ανδρόγυνος.” Πράγματι, στις ευχαριστίες, δηλώνει ότι: “Το πρώτο προσχέδιο αυτού του χειρογράφου ήταν πάνω από 600 σελίδες. Περιελάμβανε ένα παράρτημα 72 σελίδων που εμβάθυνε πολύ περισσότερο σε ένα πνευματικό ήθος με το οποίο ζω.” Ξεχάστε τον Jerry Seinfeld, ίσως ο πραγματικός ήρωας αυτής της ιστορίας είναι ο καημένος ο συντάκτης που ανέλαβε το βιβλίο.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η θρυλική νίκη των Ελλήνων που διέλυσε τη φήμη του βουλγαρικού στρατού

Published

on

Στις 21 Ιουνίου του 1913

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές μάχες κατά τη διάρκεια του Β’ Βαλκανικού Πολέμου. Η ελληνοβουλγαρική σύγκρουση και τελικά η νίκη των Ελλήνων, ήταν αποφασιστική για την απελευθέρωση της ανατολικής Μακεδονίας και έβαλε «ταφόπλακα» στα όποια σχέδια των Βουλγάρων για την κατάκτηση της Θεσσαλονίκης.

Στις 26 Οκτωβρίου του 1912, οι Βούλγαροι κατέλαβαν το Κιλκίς. Την ίδια μέρα ο ελληνικός στρατός μπήκε ως νικητής στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός τους ήταν να το χρησιμοποιήσουν σαν βάση για τις επιχειρήσεις τους στη Μακεδονία, ώστε να κάνουν πράξη το μεγαλύτερο όνειρό τους: την κατάληψη της Θεσσαλονίκης. Εκείνη την εποχή, στο Κιλκίς είχαν μείνει μόνο 30 ελληνικές οικογένειες και η πόλη είχε μετατραπεί σε άντρο κομιτατζήδων.

Από την ημέρα της κατάληψης, οι Βούλγαροι άρχισαν να χτίζουν οχυρά που ξεκινούσαν από το Κιλκίς και έφταναν μέχρι το χωριό Λαχανάς. Το ελληνικό επιτελείο αποφάσισε να επικεντρώσει την επιθετική του ενέργεια στη γραμμή Καλινόβου – Κιλκίς – Λαχανά. Αν κατάφερνε να την περάσει, ο δρόμος προς τις Σέρρες και τον Στρυμόνα θα άνοιγε διάπλατα.

Στις 19 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η ελληνική επίθεση, με τις μεραρχίες να επιτίθενται ταυτόχρονα στον Λαχανά, στο Καλίνοβο και στο Κιλκίς. Η συνολική της δύναμη έφτανε τους 117.861 άντρες, ενώ οι Βούλγαροι υπό τον στρατηγό Ιβάνωφ, δεν ξεπερνούσαν τις 40.000. ΟΙ μάχη ήταν σφοδρή και πολλές φορές έγινε σώμα με σώμα, οι Έλληνες ήταν διαρκώς εκτεθειμένοι στα εχθρικά πυρά λόγω του γυμνού εδάφους της περιοχής.

Την επόμενη μέρα όμως βρεθήκαν μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από τα οχυρά του Κιλκίς. Την νύχτα, οι Έλληνες αποφάσισαν να κάνουν έναν πλευρικό (και όχι κατά μέτωπον) αιφνιδιασμό και μέχρι το πρωί της 21ης Ιουνίου, οι Βούλγαροι υποχωρούσαν ηττημένοι. Ο αρχιστράτηγος Κωνσταντίνος έδωσε εντολή να τους καταδιώξουν. Το Κιλκίς ισοπεδώθηκε, αλλά ήταν σε ελληνικά χέρια.

Μετά την επικράτηση των ελληνικών στρατευμάτων, ο Έλληνας επιτελάρχης αντιστράτηγος Βίκτωρ Δούσμανης τηλεγράφησε στον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο:

«Μετά χαράς αναγγέλλω την κατάληψιν του Κιλκίς, μετά τριήμερον σφοδρόν αγώνα. Ο εχθρός καταδιώκεται κατά πόδας. Ηθικόν στρατού μας έκτακτον».

Οι απώλειες παρά την νίκη ήταν πολλές. Οι νεκροί και οι τραυματίες έφτασαν τους 8.828 άνδρες. Η επόμενη ελληνοβουλγαρική σύγκρουση έγινε μετά από μόλις δυο ημέρες στην λίμνη Δοϊράνη. Η «μάχη του Κιλκίς – Λαχανά» όμως είχε απομακρύνει τους Βούλγαρους από την οχυρωμένη βάση τους και τους έκανε να ξεχάσουν τα σχέδια που είχαν για κατάληψη της Θεσσαλονίκης.

Advertisement
Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι ανεκτίμητοι θησαυροί των αρχαίων ναυάγιων από τη Δυναστεία των Μινγκ

Published

on

Περισσότερα από 900 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων πορσελάνης, αγγείων και νομισμάτων, ανακτήθηκαν από δύο εμπορικά πλοία και αποτελούν σημαντική απόδειξη για το Maritime Silk Road (θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού), λένε οι επιστήμονες. Η ετήσια επιχείρηση ανάκτησης έλαβε χώρα όταν τα δύο ναυάγια ανακαλύφθηκαν το 2022 περίπου 1.524 μέτρα κάτω από το νερό κοντά στη βορειοδυτική ηπειρωτική πλαγιά της Νότιας Θάλασσας της Κίνας, σύμφωνα με τη Διοίκηση Εθνικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Κίνας.

Οι αρχαιολόγοι χρησιμοποιούσαν επανδρωμένο υποβρύχιο με την ονομασία “Πολεμιστής Ανοικτής Θάλασσας” για να διενεργήσει την ανασκαφή.

Η ομάδα των επιστημόνων ανακάλυψε 890 τμήματα τεχνημάτων από το πρώτο ναυάγιο, μεταξύ των οποίων χάλκινα νομίσματα, πορσελάνη και κεραμικά αντικείμενα, ανέφεραν αξιωματούχοι. Το δεύτερο ναυάγιο αποκάλυψε 38 ευρήματα, μεταξύ των οποίων ξυλεία, όστρακα της θάλασσας και κέρατα ελαφιών.

Η Διοίκηση Εθνικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς δημοσίευσε εικόνες του ανακτημένου θησαυρού, καθώς και φωτογραφίες των βυθισμένων, ανακτημένων αντικειμένων από τον πυθμένα του ωκεανού με μια ρομποτική δαγκάνα.


Αν και τα ναυάγια και ο θησαυρός τους έχουν προφανή πολιτιστική αξία, ενισχύουν επίσης τους πολιτικούς στόχους της Κίνας για διεκδίκηση των εδαφικών διεκδικήσεων στην περιοχή. Το Πεκίνο διεκδικεί την κυριαρχία του επί του μεγαλύτερου μέρους της Νότιας Κινεζικής Θάλασσας στο πλαίσιο της πολιτικής του “εννέα-παύλα” (nine-dash-line), και έχει προσπαθήσει να αξιοποιήσει αυτούς τους ισχυρισμούς με την ιστορική παρουσία της Κίνας στην περιοχή.

Το 2016, ένα διεθνές δικαστήριο έκρινε ότι μεγάλα στοιχεία των ισχυρισμών της Κίνας στη Νότια Σινική Θάλασσα ήταν παράνομα, αλλά το Πεκίνο λέει ότι δεν αναγνωρίζει την απόφαση.

Μεγάλο το διακύβευμα για έξι χώρες

Έξι χώρες εγείρουν αξιώσεις σε τμήματα της θάλασσας — Κίνα, Ταϊβάν, Βιετνάμ, Φιλιππίνες, Μπρουνέι και Μαλαισία — και το διακύβευμα είναι μεγάλο. Τρισεκατομμύρια δολάρια εμπορίου περνούν μέσα από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας κάθε χρόνο, και υπάρχει μια τεράστια ποσότητα πετρελαίου κάτω από το βυθό.

Και επίσης,  υπάρχει επίσης ένας θησαυρός σε ναυάγιο, τον οποίο η Κίνα χρησιμοποιεί για να ενισχύσει τους αμφισβητούμενους ισχυρισμούς της.

“Η ανακάλυψη αποτελεί απόδειξη ότι οι Κινέζοι πρόγονοι αναπτύχθηκαν, αξιοποίησαν και ταξίδεψαν από και προς τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, με τα δυο ναυάγια να αποτελούν σημαντικούς μάρτυρες στις εμπορικές και πολιτιστικές ανταλλαγές κατά μήκος του αρχαίου Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού”, δήλωσε την Πέμπτη ο Γκουάν Τσιάνγκ, υποδιευθυντής του NCHA.

Σχεδόν 1.000 κομμάτια θησαυρού έχουν ανακαλυφθεί από ένα ζευγάρι αρχαίων ναυαγίων που ανακαλύφθηκαν στη Νότια Θάλασσα της Κίνας.ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Σχεδόν 1.000 κομμάτια θησαυρού έχουν ανακαλυφθεί από ένα ζευγάρι αρχαίων ναυαγίων που ανακαλύφθηκαν στη Νότια Θάλασσα της Κίνας. CREDIT: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΙΝΑΣ

Η δυναστεία των Μινγκ της Κίνας, η οποία εκτεινόταν από το 1368-1644, ήταν “μια περίοδος πολιτιστικής αποκατάστασης και επέκτασης”, σύμφωνα με το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. Το μουσείο είπε ότι τα τεράστια τοπία και έργα τέχνης που απεικονίζουν λουλούδια και πουλιά “ήταν ιδιαίτερα ευνοημένα ως εικόνες που θα δόξαζαν τη νέα δυναστεία και θα μετέδιδαν την καλοσύνη, την αρετή και τη μεγαλειότητά της.”

Τα νέα για τον θησαυρό του ναυαγίου καταφθάνουν λίγες μόλις εβδομάδες μετά από ένα εμβληματικό υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ που βυθίστηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρισκόταν 3.000 πόδια κάτω από το νερό στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας από τις ακτές των Φιλιππίνων.

Advertisement

Πηγή: enikos.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Paul McCartney | «Όλα τα υπόλοιπα έρχονται και φεύγουν, αλλά η μουσική πάντα είναι εκεί»

Published

on

Τι δεν γνωρίζατε για τον Paul McCartney, έναν από τους πιο διάσημους και επιδραστικούς μουσικούς του 20ού αιώνα που σήμερα γίνεται 81 ετών.

Έγραψε το «Yesterday» στον ύπνο του

Το διάσημο τραγούδι των Beatles, «Yesterday», ήρθε στον Paul McCartney κατά τη διάρκεια του ύπνου του. Μια μέρα ξύπνησε με τη μελωδία στο μυαλό του και πήγε αμέσως στο πιάνο για να την αποτυπώσει. Αρχικά, δεν ήταν βέβαιος αν η μελωδία ήταν δική του ή αν την είχε ακούσει κάπου αλλού. Για εβδομάδες, έπαιζε τη μελωδία σε φίλους και γνωστούς, ρωτώντας αν την είχαν ακούσει κάπου. Όταν διαπίστωσε ότι ήταν πρωτότυπη, συνέχισε και έγραψε τους στίχους .

Συνέβαλε στη δημιουργία του “James Bond Theme”

Ο Paul McCartney έχει συνεισφέρει στη δημιουργία του τραγουδιού «Live and Let Die» για την ομώνυμη ταινία James Bond το 1973. Το τραγούδι, που έγραψε μαζί με τη σύζυγό του, Linda McCartney, και το εκτέλεσε με τους Wings, έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα κομμάτια της σειράς ταινιών James Bond .

Είναι φυτοφάγος από το 1975

Ο McCartney και η τότε σύζυγός του, Linda, αποφάσισαν να γίνουν φυτοφάγοι το 1975 αφού μια μέρα συνειδητοποίησαν ότι τα αρνάκια που έβλεπαν να βόσκουν κοντά στο σπίτι τους ήταν πιθανό να καταλήξουν στο πιάτο τους. Έκτοτε, έχει γίνει ένθερμος υποστηρικτής των δικαιωμάτων των ζώων και έχει κυκλοφορήσει αρκετά βιβλία μαγειρικής για χορτοφάγους.

Έχει παίξει πολλούς ρόλους στον κινηματογράφο και την τηλεόραση

Πέρα από τη μουσική του καριέρα, ο McCartney έχει εμφανιστεί και σε αρκετές ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές. Το 2017, έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην ταινία «Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales» ως ο θείος Jack. Η συμμετοχή του ήταν μια έκπληξη για πολλούς, και δείχνει το χιούμορ και την ευελιξία του ως καλλιτέχνη .

Είναι ενθουσιώδης ζωγράφος

Ο Paul McCartney ασχολείται με τη ζωγραφική από τη δεκαετία του 1980 και έχει πραγματοποιήσει αρκετές εκθέσεις των έργων του. Η αγάπη του για τη ζωγραφική ξεκίνησε ως ένας τρόπος να εκφράσει τον εαυτό του εκτός από τη μουσική. Έχει επηρεαστεί από καλλιτέχνες όπως ο Willem de Kooning και ο Jackson Pollock και τα έργα του περιλαμβάνουν αφηρημένα και πορτρέτα .

Continue Reading

ΠΡΟΣΦΑΤΑ